أساور السرطان المطاطية Rubber Cancer Bracelets

أساور السرطان المطاطية – الأداة المتواضعة التي حفزت الملايين

Rubber Cancer Bracelets – The Humble Tool That Raised Millions

Cancer is the second largest cause of death in America. Thousands die every year from the disease, yet no really effective cure has been found for it. Rubber cancer bracelets have contributed heavily to the cause of cancer research; millions from their sale have poured into the research labs where scientists are grappling with the disease.

أساور السرطان المطاطية – الأداة المتواضعة التي حفزت الملايين

السرطان هو ثاني أكبر سبب للوفاة في أمريكا. الآلاف يموتون سنويا من هذا المرض، حتى الأن لم يتم العثور على علاج فعال حقا لهذا المرض. وقد ساهمت أساور السرطان المطاطية  بكثافة في الأبحاث لهذا المرض. وتدفقت الملايين في مختبرات الأبحاث حيث يتصارع العلماء مع المرض.



It was the Lance Armstrong foundation that came up with the novel idea of selling rubber bracelets to support cancer research. These bracelets are called LiveStrong bracelets and are yellow in color. This foundation has now sold more than 52 million rubber cancer bracelets. Lance Armstrong, the inspiration behind this drive, is a cancer survivor and also a seven-time Tour de France champion. He wanted these bracelets to be a beacon of hope for the millions who were suffering from cancer.

كان الأساس هو لانس ارمسترونغ الذي جاء بفكرة جديدة وهي  بيع أساور مطاطية لدعم أبحاث السرطان. وتسمى هذه الأساور LIVESTRONG”عيش أقوى” وهي ذات لون أصفر. باعت هذه المؤسسة حتى الآن أكثر من 52 مليون أسورة سرطان مطاطية. لانس أرمسترونغ، ملهم هذه الحملة، هو في الأساس أحد الناجين من السرطان وأيضا فاز سبع مرات بسباق بطل فرنسا . لقد أراد لهذة الأساور أن تكون منارة للأمل للملايين الذين كانوا يعانون من مرض السرطان.

Rubber cancer bracelets in pink color are worn in support of breast cancer patients. They are also widely popular today and often carry a variety of inspirational messages such as ‘I will’ or ‘Love Hope Faith.’ Whether you are a cancer survivor or just want to support the cause of cancer research, you can wear one of these bracelets.

يتم ارتداء الأساور المطاطية للسرطان ذات اللون الوردي لدعم مرضى سرطان الثدي. كما أنها تحظى بشعبية على نطاق واسع اليوم، وغالبا ما تحمل مجموعة متنوعة من رسائل ملهمة مثل “أنا سوف” أو “الحب الأمل الإيمان”. سواء كنت أحد الناجين من السرطان أو فقط تريد  دعم قضية أبحاث السرطان، يمكنك ارتداء واحدة من هذه الأساور.




The rubber bracelets are usually made of synthetic rubber or silicon gel. They are also popular gift items and keepsakes. You can also personalize your rubber cancer bracelets by adding embellishments to them. There are also variations to these cancer bracelets that come in different materials and are accessorized using pearls or other semiprecious stones. Most often, the full proceeds from the sale of these bracelets go to the cancer foundations.

الأساور عادة ما تكون مصنوعة من المطاط الصناعي أو هلام السيليكون. وهى أيضا  تعتبر هدايا شعبية وتذكارات. يمكنك أيضا أن تصمم الأسوره الخاصة بك  بإضافة الزينة لها. هناك أيضا اختلافات في هذة الأساور حيث يمكن تصنيعها من  مواد مختلفة وومزينة باستخدام اللؤلؤ أو الأحجار شبه الكريمة. في معظم الأحيان، العائدات الكاملة من بيع هذه الأساور تذهب إلى مؤسسات أبحاث السرطان.

The rubber cancer bracelets not only provide financial support for cancer research, but are also a means for providing the mental support that the cancer victim needs. In many cases, close friends and family of the cancer patient sport these bracelets as a means for showing their moral and mental support. Many online discussion boards that provide those suffering from cancer a platform to share their experiences and to meet others in similar situations are supported by the sale of these rubber cancer bracelets. The rubber cancer bracelets drive for cancer research support has now spread worldwide.

الأساور المطاطية للسرطان ليس فقط توفر الدعم المالي لأبحاث السرطان، ولكن أيضا وسيلة لتوفير الدعم النفسي الذي يحتاج إليه ضحية السرطان. في كثير من الحالات، الأصدقاء المقربين وعائلة مريض السرطان يستخدمون هذه الأساور كوسيلة لإظهار دعمهم المعنوي والنفسي. وتوجد العديد من منصات المناقشة على الإنترنت التي توفر لأولئك الذين يعانون من السرطان منصة لتبادل الخبرات ومواجهة الآخرين في حالات مماثلة وهذة المنصات يتم تمويلها من بيع هذه الأساور. الأساور المطاطية الموجهه  لدعم أبحاث السرطان انتشرت الآن في جميع أنحاء العالم.

Though the yellow live strong bracelets and the pink cancer bracelets are the most popular, rubber cancer bracelets in different colors supporting different causes are also available. However, it is difficult to color code these bracelets as various foundations promote different colors for the same cause.

على الرغم من أن الأساور الصفرء والورديه هما الأكثر شعبية، إلا انه يوجد أساور بألوان مختلفة لدعم أمراض السرطان المختلفة . ومع ذلك، فمن الصعب أن يتم عمل لون ثابت لكل مرض ،حيث ان المؤسسين جعلوا ألوان مختلفة لنفس السبب.



عن imeky

ناشر ومدرب تسويق الكترونى مهتم بأنتاج برامج تعليم اللغات والكتب الورقية وكتب PDF وكتب الاطفال وحملات تسويق المنتجات

اضف رد

لن يتم نشر البريد الإلكتروني . الحقول المطلوبة مشار لها بـ *

*