جراحة فقدان الوزن WEIGHT LOSS SURGERY مقالات مترجمة انجليزى

WEIGHT LOSS SURGERY

جراحة فقدان الوزن

            A healthy lifestyle involves important components such as consuming foods low in saturated fat and cholesterol. Foods containing soy protein are also a healthy alternative to meats and other animal products. Soy foods contain no cholesterol and they protect against heart disease and cancer.

أن أسلوب الحياة الصحي ينطوي على مكونات هامة مثل أستهلاك أطعمة منخفضة الدهون المشبعة والكوليسترول. إن الأطعمة التي تحتوي على بروتين الصويا هي أيضا بديلا صحيا للحوم والمنتجات الحيوانية الأخرى. حيث أن أطعمة الصويا لا تحتوي على الكوليسترول كما أنها تحمي من أمراض القلب والسرطان.



Soy foods also provide high-quality, complete protein, shown to increase satiety, the feeling of fullness. Soy foods are crunchy, tasty, flavorful and less in calories and fats.

Hence they make a healthy component of a weight loss program.

أطعمة الصويا أيضا تقدم بروتينات كاملة عالية الجودة ،تعطينا شعور  بالامتلاء. أن أطعمة الصويا هي مقددة، لذيذة، كما أنها أقل في السعرات الحرارية والدهون. وبالتالي فإنها تعتبر عنصر صحي لبرنامج أنقاص الوزن.

WEIGHT LOSS DRUGS:

     Weight-loss drugs are effective only if used in combination with a healthy diet and regular physical activity and are not miracle drugs. They may be helpful if one struggle to lose the extra weight in which case it has created some other medical problems.

أدوية تخسيس الوزن:

أدوية  فقدان الوزن لا تكون فعالة إلا إذا استخدمت جنبا إلى جنب مع نظام غذائي صحي وممارسة النشاط البدني بانتظام لأن أدوية التخسيس ليست بمعجزة. ويمكن أن تكون مفيدة إذا ناضل الفرد من أجل أنقاص الوزن الزائد ولكن من الممكن في هذة الحالة أن تسبب بعض المشاكل الطبية الأخرى.

 These drugs work in a variety of ways but mainly they boost the individual’s metabolism. Weight loss drugs can be modestly effective, and enhance weight loss but medication does not work for everyone.

إن هذه الأدوية  تعمل بطرق متنوعة ولكن في الأساس تقوم بزيادة عملية التمثيل الغذائي للفرد. أدوية فقدان الوزن يمكن أن تكون فعالة بشكل بسيط، بإلأضافة إلى ان هذة الطريقة من الممكن ألا تناسب الجميع

Prescription weight loss drugs are generally a better option and have more success rate than the over the counter diet products containing nothing more than vitamin supplements that have never worked.

أن الوصفات الطبية لأدوية فقدان الوزن عادة ما تكون خيارا أفضل وذات  معدل نجاح أعلى عن  منتجات الحمية التي لا تحتوي على شيء أكثر من الفيتامينات التي تؤثر على نقص الوزن أطلاقا.

WEIGHT LOSS CALCULATOR: 

     Weight loss can be calculated by means of assessing the calorie intake, age, height and weight of a person. The weight loss calculator estimates the time and calorie loss required to reach the desired weight possible.





ويمكن حساب فقدان الوزن عن طريق تقييم السعرات الحرارية التي يحصل علىها الأنسان ،بالإضافة إلى العمر والطول والوزن الخاص بالشخص. إن حاسبة فقدان الوزن تقدر الوقت والسعرات الحرارية المطلوب فقدانها للوصول إلى الوزن المطلوب.

The age, sex, height, weight, daily calorie intake, required daily calorie intake are all well estimated to make individuals lose their weight and achieve their beloved weight in a intended period of time.

ويتم تقدير العمر، الجنس، الطول، الوزن، وكمية السعرات الحرارية اليومية المطلوبة جيدا  لجعل الأفراد يفقدون وزنهم وتحقيق الوزن المطلوب في الوقت المناسب.

PRESCRIPTION WEIGHT LOSS:

      The purpose of prescription weight loss drug available online for obese patients who are having difficulty in reducing weight through diet and exercise alone is to aid in an effective weight loss plan.

وصفة تخسيس الوزن:

والغرض من وصفة أدوية تخسيس الوزن الطبية المتاحة على شبكة الإنترنت للمرضى الذين  يعانون من السمنة المفرطة و يواجهون صعوبة في خفض الوزن ,إلا أنه من خلال اتباع نظام غذائي وممارسة الرياضة وحدها هي ما تساعد في خطة فعالة لفقدان الوزن.

The results may vary that is, some may lose more weight and some may lose less weight, this depends on the body conditions of the individual. These prescription weight loss drugs are an appetite suppressant used along with diet, exercise, and behavior therapy for the short-term management of obesity.

قد تختلف النتائج ، البعض قد يفقد وزنا أكبر، والبعض قد يفقد وزنا أقل، وهذا يعتمد على ظروف جسم للفرد. إن أدوية فقدان الوزن هيختفضة للشهية وتستخدم جنبا إلى جنب مع النظام الغذائي وممارسة الرياضة، والعلاج السلوكي لإدارة قصيرة الأجل للسمنة.

There may be due side effects from these drugs hence a medical practitioner/Doctor may assist one in suggesting these types of drugs.

قد تكون هناك آثار جانبية المستحقة من هذه الأدوية وبالتالي طبيب / طبيب هو من يساعد في اقتراح هذه الأنواع من الأدوية.

WEIGHT LOSS CURE:

     Weight loss can be done effectively by following proper diet plans and by regular physical activities.

The cure for a good weight loss plan depends on a proper and balanced meal guide, eating habits, lifestyle pattern and behavioral modifications. Motivation and encouragement are also vital to weight loss.

علاج تخسيس الوزن:

ويمكن أن يتم فقدان الوزن بشكل فعال باتباع خطط نظام غذائي سليم وأنشطة بدنية منتظمة.

إن العلاج لخطة فقدان وزن جيدة يعتمد على وجبة سليمة ومتوازنة، عادات غذائية، نمط حياة وتعديلات سلوكية. إيضا التحفيز والتشجيع هما أمور حيوية لفقدان الوزن.



عن imeky

ناشر ومدرب تسويق الكترونى مهتم بأنتاج برامج تعليم اللغات والكتب الورقية وكتب PDF وكتب الاطفال وحملات تسويق المنتجات

اضف رد

لن يتم نشر البريد الإلكتروني . الحقول المطلوبة مشار لها بـ *

*